رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان

بهزیستی کاشان شدیدا به مشارکت‌های مردمی نیاز دارد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان با بیان اینکه بهزیستی کاشان شدیدا به مشارکت‌های مردمی نیازمند است، گفت: سامانه "تصمیم" بیشتر از ۸ درصد از وقوع طلاق جلوگیری نکرده است.

ام‌البنین متقی‌نژاد، ضمن اشاره به وجود سه واحد تخصصی در بهزیستی شهرستان کاشان اظهار داشت: ما در بحث پیشگیری در پنج محور پیشگیری از اعتیاد، معلولیت‌ها، آسیب‌های اجتماعی، انواع مشاور از جمله محورهای حوزه پیشگیری هستند.

وی از ۲۱ مرکز مشاوره فعال تحت نظارت بهزیستی شهرستان کاشان خبر داد و افزود: شهروندان توجه داشته باشند تا این مراکز مشاوره از بهزیستی شهرستان کاشان مجوز داشته باشند چراکه برخی از این واحدها هیچ مجوزی را اخذ نمی‌کنند و افرادی نیز که در این واحدهای غیرمجاز حضور دارند امکان وارد کردن آسیب وجود دارد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان ضمن اشاره به اجرای سامانه تصمیم ویژه توافق‌های توافقی و یک طرفه ابراز داشت: متاسفانه پنج تا هشت درصد کاهش طلاق را شاهد نبودیم چراکه افرادی که به مشاوره مراجعه می‌کنند به قول معروف کار از کار گذشته و تصمیم خود را گرفتند و همین موضوع کار را برای مشاوره سخت کرده است.

وی با بیان اینکه مشاوره‌های قبل از ازدواج پیش‌بینی شده برای زوجین اصلا کافی نیست، گفت: با توجه به آمار طلاق در شهرستان کاشان مشاوره قبل از ازدواج الزامی است؛ طرح‌هایی را نیز برای پیشگیری از معلولیت توسط اداره بهزیستی شهرستان کاشان  اجرایی می‌شود و این اقدامات در راستای پیشگیری از ابتلا بسیار مثمر ثمر است.

متقی‌نژاد ضمن اشاره به اجرای طرح پازک مرتبط با پیشگیری از ابتلا به اعتیاد زنان و کودکان و طرح پیشگیری از اضطراب در شهرستان کاشان تصریح کرد: لازم است مردم از این طرح‌ها استقبال کنند چراکه دولت در این زمینه هزینه می‌کند و یکی دیگر از طرح‌های پیشگیری از معلولیت در حوزه ژنتیک است و با مراجعه به مراکز طرف قرارداد هزینه‌ها تا ۱۰ میلیون تومان توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.