صفحه اصلی | آرشیو اخبار | خبر ویژه | راه اندازی سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ سازمان بهزیستی جهت اعلام مناسب سازی اماکن و معابر

راه اندازی سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ سازمان بهزیستی جهت اعلام مناسب سازی اماکن و معابر

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری بررسی وضعیت مناسب‌سازی محیط برای معلولان و رونمایی از سامانه پیامکی معبر با انتقاد از فعالیت کمرنگ دستگاه‌های دولتی عضو ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور، اذعان کرد: متاسفانه در این خصوص آمار و ارقام خوبی را شاهد نیستیم؛ بطوری که بهزیستی کشور ۶۵ درصد و مابقی ارگان‌ها کمتر از ۳۰ درصد وظایف تکلیفی خود در حوزه مناسب‌سازی محقق کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، نشست خبری بررسی وضعیت مناسب‌سازی محیط برای معلولان و رونمایی از سامانه پیامکی معبر با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور و رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور برگزار شد.

«انوشیروان محسنی‌بندپی» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری بررسی وضعیت مناسب‌سازی محیط برای معلولان و رونمایی از سامانه پیامکی معبر با بیان اینکه «توانبخشی دسترسی» یکی از موضوعات مورد تاکید در کنوانسیون حقوق معلولین، سازمان بهداشت جهانی و همچنین لایحه پیشنهادی دولت به مجلس در قالب قانون حمایت از حقوق معلولان است، گفت: مناسب‌سازی تنها در معابر نیست بلکه در معنای عامتر پذیرش افراد دارای معلولیت در محیط‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … است.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با انتقاد از فعالیت کمرنگ دستگاه‌های دولتی عضو ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور، اذعان کرد: متاسفانه در این خصوص آمار و ارقام خوبی را شاهد نیستیم؛ بطوری که بهزیستی کشور ۶۵ درصد و مابقی ارگان‌ها کمتر از ۳۰ درصد وظایف تکلیفی خود در حوزه مناسب‌سازی محقق کرده‌اند.

وی با اشاره به قید مقوله مناسب‌سازی در بند اول لایحه بازنگری حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در کمیسیون مشترک، از تجهیز و نصب وسائل مناسب‌سازی در منازل معلولان و سالمندان از سال آتی خبر داد و گفت: صدور پایان کار ساختمانی منوط به اجرای دستورالعمل‌های مناسب‌سازی است.

محسنی‌بندپی با تاکید بر اینکه یکی از مباحث بهزیستی اجتماع‌محوری است، گفت: باید در همه ابعاد چه به لحاظ الزام قانون‌آوری و چه در بحث ارتقاء اگاهی مردم و نهادینه کردن فرهنگ مناسب‌سازی شرایطی را فراهم کنیم تا افراد روان‌تر به امورات خود بپردازند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان از سامانه پیامکی معبر ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ رونمایی کرد و یادآور شد: این سامانه در راستای مطالبه‌گری، مشکلات حوزه مناسب‌سازی را دریافت و منعکس می‌کند.

در باره روابط عمومی بهزیستی شهرستان کاشان

ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺁﻳﻨﻪﺍﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻧﻌﻜﺎﺱ ﺩﻗﻴﻖ ﺭﺧﺪﺍﺩﻫﺎﻱ ﺩﺭﻭﻥ ﻭ ﺑﺮﻭﻥ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﺍﺳﺖ. ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺎﺭﻛﻨﺎﻥ ﺩﺍﺧﻠﻲ ﻭ ﻧﻴﺰ ﻧﺸﺮ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺨﺎﻃﺒﺎﻥ ﺑﺮﻭﻥﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﺔ ﻭﻇﺎﻳﻒ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺷﺪﺓ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺍﺳﺖ. ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺭﻭ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﻣﻲﻛﻮﺷــﺪ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﺟﺮﺍﻯ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎﻱ ﻛﺎﺭﺁﻣﺪ، ﻭﻇﺎﻳﻒ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺷــﺪﻩ ﻭ ﻗﺎﻧﻮﻧﻲ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻧﮕﺮﺷﻲ ﺳﺎﺧﺘﺎﺭﻣﻨﺪ ﺍﻧﺠﺎﻡﺩﻫﺪ. ﺗﺒﻌﺎً ﻓﻌﺎﻟﻴﺘﻬﺎﻱ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﻲ، ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﺘﻨﻮﻉ ﻭ ﻣﺘﻌﺪﺩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺯﻳﺮ ﺑﻪ ﺑﺮﮔﺰﻳﺪﻩﺍﻱ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻣﻲﺷﻮﺩ.

بررسی کنید

مراکز مثبت زندگی بهزیستی، مرکز مثبت زندگی بهزیستی، مرکز ثبت زندگی چیست؟

با راه اندازی و شروع به کار ۴ مرکز مثبت زندگی در کاشان دسترسی مددجویان به خدمات آسان تر می شود

متقی نژاد در جلسه ای با حضور مدیران مراکز مثبت زندگی و کارشناسان بهزیستی، از ...

میز خدمت اداره بهزیستی کاشان در مجتمع بهزیستی برزک

استقرار میز خدمت بهزیستی در بخش بَرزُک شهرستان کاشان

به دعوت بخشداری و با هماهنگی شورای شهر برزک ، میزخدمت اداره بهزیستی در محل ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin

coffee canister