صفحه اصلی | آرشیو اخبار | اخبار پیشگیری | بیشترین سوالات درباره شیشه
سرپرست دفتر مداخله و بازتوانی سازمان بهزیستی کشور گفت: 70 درصد تماس گیرندگان با خط ملی اعتیاد را زنان تشکیل می دهند و بیشترین سئوالات درباره ماده روانگردان شیشه است. فرهاد اقطار با اشاره به عملکرد خط ملی اعتیاد در کشور افزود: 618 هزار نفر تا پایان خرداد ماه با خط ملی اعتیاد تماس گرفته اند که براساس این آمار 70 درصد تماس گیرندگان را زنان تشکیل می دهند که درباره بیماری همسر یا فرزند خود از کارشناسان مشاوره دریافت کرده اند. وی با اشاره به مصرف مواد مخدر در کشور گفت: 85 درصد معتادان در کل کشور مواد سنتی مصرف می کنند اما سوالات تماس گیرندگان در استان های مختلف بیشتر در ارتباط با ماده شیشه است. همچنین براساس آمارهای سازمان بهزیستی مصرف مواد بین معتادان تریاک، هروئین و شیشه است.

بیشترین سوالات درباره شیشه

سرپرست دفتر مداخله و بازتوانی سازمان بهزیستی کشور گفت: 70 درصد تماس گیرندگان با خط ملی اعتیاد را زنان تشکیل می دهند و بیشترین سئوالات درباره ماده روانگردان شیشه است.

فرهاد اقطار با اشاره به عملکرد خط ملی اعتیاد در کشور افزود: 618 هزار نفر تا پایان خرداد ماه با خط ملی اعتیاد تماس گرفته اند که براساس این آمار 70 درصد تماس گیرندگان را زنان تشکیل می دهند که درباره بیماری همسر یا فرزند خود از کارشناسان مشاوره دریافت کرده اند.

وی با اشاره به مصرف مواد مخدر در کشور  گفت: 85 درصد معتادان در کل کشور مواد سنتی مصرف می کنند اما سوالات تماس گیرندگان در استان های مختلف  بیشتر در ارتباط با ماده شیشه است. همچنین براساس آمارهای سازمان بهزیستی مصرف مواد بین معتادان تریاک، هروئین و شیشه است.

اقطار اظهار داشت: امسال به طور جدی بحث پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر را در خط ملی اعتیاد دنبال می کنیم تا بتوانیم با استفاده از این خط خانواده ها و جوانان را نسبت به مواد روان گردان آگاه سازیم.

سرپرست دفتر مداخله و بازتوانی سازمان بهزیستی کشور افزود: تاکنون پاسخگوی 75 درصد تماس ها بوده ایم و امسال درنظر داریم خطوط تلفنی خط ملی اعتیاد را افزایش دهیم.

وی معتقد است: خط ملی اعتیاد توانسته تاثیر بسیار مناسبی بر آگاهی خانواده ها داشته باشد چراکه مشاوران این خط توانستند مراکز درمانی مجوزدار و کمپ های ترک اعتیاد غیرقانونی را به خانواده ها معرفی کنند.

منبع: برنا

در باره روابط عمومی بهزیستی شهرستان کاشان

ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺁﻳﻨﻪﺍﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻧﻌﻜﺎﺱ ﺩﻗﻴﻖ ﺭﺧﺪﺍﺩﻫﺎﻱ ﺩﺭﻭﻥ ﻭ ﺑﺮﻭﻥ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﺍﺳﺖ. ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺎﺭﻛﻨﺎﻥ ﺩﺍﺧﻠﻲ ﻭ ﻧﻴﺰ ﻧﺸﺮ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺨﺎﻃﺒﺎﻥ ﺑﺮﻭﻥﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﺔ ﻭﻇﺎﻳﻒ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺷﺪﺓ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺍﺳﺖ. ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺭﻭ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﻣﻲﻛﻮﺷــﺪ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﺟﺮﺍﻯ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎﻱ ﻛﺎﺭﺁﻣﺪ، ﻭﻇﺎﻳﻒ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺷــﺪﻩ ﻭ ﻗﺎﻧﻮﻧﻲ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻧﮕﺮﺷﻲ ﺳﺎﺧﺘﺎﺭﻣﻨﺪ ﺍﻧﺠﺎﻡﺩﻫﺪ. ﺗﺒﻌﺎً ﻓﻌﺎﻟﻴﺘﻬﺎﻱ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﻲ، ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﺘﻨﻮﻉ ﻭ ﻣﺘﻌﺪﺩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺯﻳﺮ ﺑﻪ ﺑﺮﮔﺰﻳﺪﻩﺍﻱ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻣﻲﺷﻮﺩ.

بررسی کنید

اففتاح مهدهای کودک بهزیستی ، مهدهای کودک کاشان

افتتاح یک مرکز رفاه کودک و خانواده ، یک مهد کودک و یک دفتر خدمات مشاوره ای در کاشان

در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ،طی مراسمی با حضور مسئولان استان و شهرستان، ...

جشنواره تئاتر مهر کاشان برای جامعه هدف بهزیستی

ارمغان جشنواره تئاتر مهر کاشان برای جامعه هدف بهزیستی

در حاشیه ی جشنواره تئاتر مهر با حضور مدیران و مربیان مراکز تحت نظارت کارگاه نمایش درمانی در فرهنگسرای مهر کاشان برپا شد با حضور مدیران ، مربیان روانشناسان و سایر علاقمندان و با هدف ایجاد گروه های تخصصی تئاتر معلولین و جامعه هدف بهزیستی، استفاده از هنر تئاتر در درمان اختلالات ذهنی و شخصیتی، آموزش ایماگوتراپی یا زوج درمانی که رویکرد جدیدی برای حل تعارض های زوجین و غنی کردن روابط همسران است ، کارگاه نمایش درمانی یا سایکودرام در فرهنگسرای مهر کاشان برپا شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin