صفحه اصلی | آرشیو اخبار | اخبار اجتماعی | تعیین مهلت ۳ ساله برای تهیه محتوای آموزش
مديركل دفتر آموزش پيش دبستاني آموزش و پرورش گفت: تفاهم‌نامه‌اي با اداره بهزيستي امضا شده است تا بهزيستي در مدت 3 سال براي كارهاي خود در مقطع پيش‌دبستاني از آموزش و پرورش مجوز بگيرد و محتواي آموزشي را به تأييد آنها برساند. داريوش خاكي امروز در دومين روز از نخستين گردهمايي معاونان ابتدايي استان‌هاي سراسر كشور كه در اردوگاه شهيد باهنر استان تهران در حال برگزاري است، اظهار داشت: برخلاف تصور ديگران در تعليم و تربيت دانش‌آموزان هر چه به سمت عقب پيش برويم، تعليم سخت‌تر و عميق‌تر مي‌شود.

تعیین مهلت ۳ ساله برای تهیه محتوای آموزش

مديركل دفتر آموزش پيش دبستاني آموزش و پرورش گفت: تفاهم‌نامه‌اي با اداره بهزيستي امضا شده است تا بهزيستي در مدت 3 سال براي كارهاي خود در مقطع پيش‌دبستاني از آموزش و پرورش مجوز بگيرد و محتواي آموزشي را به تأييد آنها برساند.
داريوش خاكي امروز در دومين روز از نخستين گردهمايي معاونان ابتدايي استان‌هاي سراسر كشور كه در اردوگاه شهيد باهنر استان تهران در حال برگزاري است، اظهار داشت: برخلاف تصور ديگران در تعليم و تربيت دانش‌آموزان هر چه به سمت عقب پيش برويم، تعليم سخت‌تر و عميق‌تر مي‌شود.
وي گفت: در مقطع ابتدايي بايد از زبان قرآني استفاده كرد و در سخنراني‌ها نيز بهتر است كه زبان قرآن استفاده شود تا سخنان ماندگاري بيشتري در بين مديران و دانش‌آموزان داشته باشند.
خاكي با بيان اين مسئله كه نگاه معاونان پيش دبستاني بايد نگاه فرابخشي باشد و تعصب شغلي نيز در اين زمينه داشته باشند، ادامه داد: بچه‌ها امانت‌هايي هستند كه بايد به آنها توجه شود و در راستاي سياست‌ها، ارزش‌هاي محوري را حفظ كرد و در اصول، تمركز لازم را ايجاد كرد.
وي با اشاره به اينكه معاونان بايد حساسيت‌هاي خود را نسبت به مقطع پيش‌دبستاني داشته باشند، افزود: معاونان بايد اطلاعات خود را در زمينه مخاطبين ابتدايي بالا ببرند و سيستم آموزش پيش دبستاني بايد سيستمي خميرگونه باشد تا به اهداف شكل دهد همچنين بايد معاونان با شناسايي نيازهاي دانش‌آموزان به ساختارهاي پنهان مدرسه به عنوان ساختار غيرملموس در كنار ساختار مصوب آموزش و پرورش توجه كنند يعني اينكه زنگ تفريح كه جزء ساختارهاي غيرملموس است را مديريت كنند.
مديركل دفتر آموزش پيش دبستاني آموزش و پرورش با اشاره به اينكه بايد در آموزش و پرورش دوره ابتدايي با ايجاد خلاقيت و نوآوري به تربيت مهندس پرداخته شود، عنوان كرد: توليدات كارخانه آموزش و پرورش، بچه‌ها هستند و همچنين كيفيت جنس‌هايي كه از اين كارخانه توليد مي‌شود توسط مردم در جامعه سنجيده مي‌شود.
وي با بيان اينكه معاونان بايد در توليد محتوا، مباني ديني را فراموش نكنند، اضافه كرد: معاونان حق ندارند در تربيت ديني، بچه‌ها را به اجبار ديني كنند بلكه بايد با ايجاد شرايط مناسب، بچه‌ها به سمت ديني شدن حركت كنند.
خاكي با اشاره به اينكه در تصميمات خود نبايد عجله كنيم و زمان را از دست دهيم، بيان كرد: بايد بر اساس شيوه آموزشي اين موارد را به معلمان منتقل كرده و خود نيز به ارزش‌ها عمل كنيم.
مديركل دفتر آموزش پيش دبستاني با بيان اينكه در مقطع ابتدايي و پيش دبستاني شيوه غيرمستقيم تأثيرگذار است، ادامه داد: در مقطع ابتدايي نبايد روش غيرمستقيم براي آموزش استفاده كرد؛ در يادگيري نيز بايد دانشي را كه به معني معلم و جنبش را كه معناي شاگرد مي‌دهد تلفيق كنيم تا به موفقيت لازم دست پيدا كنيم.
وي با اشاره به اينكه بايد در آموزش و پرورش به دنبال سواد عاطفي و ايجاد شوق براي تحصيل بود، افزود: افراد در آموزش و پرورش بيشتر به دنبال سواد علمي يعني ايجاد شغل هستند در حالي كه سواد عاطفي به معني شوق بچه‌ها به آموزش است كه همه اين موارد در مجموعه ارزش‌ها جمع مي‌شود؛ معاونان نيز بايد در امر تهييج احساسات بچه‌ها به يادگيري و شوق يادگيري موثر باشند.
خاكي با بيان اينكه معاونان بايد خودارزيابي از عملكردشان داشته باشند، ادامه داد: براي ارزيابي سيستم بايد شاخص نظارت را طراحي كنيم و در مورد نظارت نيز پراكندگي در عمل و شيوه‌ها وجود دارد كه بايد با سيستم هدايت‌گري نظارت را تقويت كنيم.
وي با اشاره به اينكه نتايج تحقيقات به اثبات رسيده در مورد بالاتر بودن نمره هوشي دانش‌آموزان حاكي از اين است كه توانمندي بين قدرت كلامي، سازگاري عاطفي و آموزش‌هاي دوران كودكي يادگيري را عميق‌تر مي‌كند، افزود: تأكيد بيشتر بر اين اصل است كه از برنامه‌هاي آموزشي استفاده لازم شود و در استان‌ها نيز با تشكيل جلسات و حضور در كارگروه‌ها به نظارت آنها بپردازند.
مديركل دفتر آموزش پيش دبستاني آموزش و پرورش با بيان اينكه دفتري براي هماهنگي آموزش‌هاي پيش‌دبستاني ايجاد شده است، افزود: معاونان با اعلام موجوديت و هويت مقطع پيش‌دبستاني در بين مردم و جامعه و مسئولان فرهنگي توجه به پيش‌دبستاني را ايجاد كنند و همچنين دوره پيش‌دبستاني را مختص فرزندان فرهنگيان ايجاد كنند تا همكاران فرهنگي دغدغه‌اي در مورد فرزندان خود نداشته باشند.
خاكي با بيان اينكه معاونان بايد با نشريه رشد پيش دبستاني همكاري داشته باشند،‌ ادامه داد: معاونان هر استان نيز بايد همايش و پژوهشي را براي مقطع پيش‌دبستاني ايجاد كنند و اولويت‌‌هايي را در اين زمينه معرفي كنند تا در كار افراد موازي‌كاري صورت نگيرد و همچنين سايت ويژه‌اي براي پيش‌دبستاني ايجاد شود.
وي با اشاره به اينكه معاونان بايد با سايت اداره كل دفتر آموزش پيش‌دبستاني هماهنگ باشند، عنوان كرد: معاونان مي‌توانند با كساني كه در حوزه پيش‌دبستاني فعاليت مي‌كنند هماهنگي و تعامل داشته باشند.
خاكي با بيان اينكه تفاهم‌نامه‌اي با اداره بهزيستي امضا شده است تا بهزيستي در مدت سه سال براي كارهاي خود در مقطع پيش‌دبستاني از آموزش و پرورش مجوز بگيرد و محتواي آموزشي را به تأييد آنها برساند، ادامه داد: معاونان استا‌ن‌ها مي‌توانند در صورت نياز با موسسات معتبر استان خود همكاري داشته باشند و آنها را مورد نقد قرار دهند.
وي در پايان گفت: معاونان پيش‌دبستاني بايد با نگاه به قرآن و اهل‌بيت (عليه‌السلام) در پيشبرد اهداف آموزش و پرورش تأثيرگذار باشند.

منبع : خبرگزاری فارس

در باره روابط عمومی بهزیستی شهرستان کاشان

ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺁﻳﻨﻪﺍﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻧﻌﻜﺎﺱ ﺩﻗﻴﻖ ﺭﺧﺪﺍﺩﻫﺎﻱ ﺩﺭﻭﻥ ﻭ ﺑﺮﻭﻥ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﺍﺳﺖ. ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺎﺭﻛﻨﺎﻥ ﺩﺍﺧﻠﻲ ﻭ ﻧﻴﺰ ﻧﺸﺮ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺨﺎﻃﺒﺎﻥ ﺑﺮﻭﻥﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﺔ ﻭﻇﺎﻳﻒ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺷﺪﺓ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺍﺳﺖ. ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺭﻭ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﻣﻲﻛﻮﺷــﺪ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﺟﺮﺍﻯ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎﻱ ﻛﺎﺭﺁﻣﺪ، ﻭﻇﺎﻳﻒ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺷــﺪﻩ ﻭ ﻗﺎﻧﻮﻧﻲ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻧﮕﺮﺷﻲ ﺳﺎﺧﺘﺎﺭﻣﻨﺪ ﺍﻧﺠﺎﻡﺩﻫﺪ. ﺗﺒﻌﺎً ﻓﻌﺎﻟﻴﺘﻬﺎﻱ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﻲ، ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﺘﻨﻮﻉ ﻭ ﻣﺘﻌﺪﺩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺯﻳﺮ ﺑﻪ ﺑﺮﮔﺰﻳﺪﻩﺍﻱ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻣﻲﺷﻮﺩ.

بررسی کنید

مراسم سه ساله های حسینی با حضور کودکان مهد ها در فرهنگسرای فیض برگزار شد

روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان کاشان از برگزاری مراسم سه ساله های حسینی با حضور ...

بازدید فرشتگان نجات ۱۲۵ شهرستان کاشان از مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست

 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و جمعی از فرماندهان ارشد و آتش‌نشانان کاشان به ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin