صفحه اصلی | آرشیو اخبار | كارمندان | شرایط محاسبه اضافه کار کارکنان دولت در خارج از وقت اداری تعیین شد

شرایط محاسبه اضافه کار کارکنان دولت در خارج از وقت اداری تعیین شد

اضافه‌کار براساس 7 عامل حساسيت خدمات، اهميت خدمات، حجم و کيفيت خدمات، سرعت‌ و دقت و برنامه‌ريزي و زمان‌بندي در انجام خدمات، مهارت و خبرگي کارمند براي انجام خدمات، خلاقيت و نورآوري در ارائه خدمات و تعامل و همکاري با ساير کارکنان در انجام کارگروهي پرداخت خواهد شد.

با هدف حمايت از حقوق کارمندان و با تصويب شوراي توسعه مديريت و سرمايه انساني، شرايط محاسبه اضافه‌کار خدمات خارج از وقت اداري کارمندان دستگاه‌هاي اجرايي تعيين شد.
شوراي توسعه مديريت و سرمايه انساني بنا به پيشنهاد معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور و به استناد جزء «ب» بند 11 ماده واحده قانون بودجه سال 1388 کل کشور با الحاق 2 تبصره به ماده 1 دستورالعمل پرداخت اضافه‌کار موافقت کرد.
براساس اين 2 تبصره جديد، براي خدماتي که کارمندان دستگاه‌هاي اجرايي در خارج از وقتاداري در محل کار معين ارائه‌ مي‌دهند، اضافه‌کار براساس 7 عامل حساسيت خدمات، اهميت ،خدمات، حجم و کيفيت خدمات، سرعت‌ و دقت و برنامه‌ريزي و زمان‌بندي در انجام خدمات، مهارت و خبرگي کارمند براي انجام خدمات، خلاقيت و نورآوري در ارائه خدمات و تعامل و همکاري با ساير کارکنان در انجام کار گروهي پرداخت خواهد شد.
چنانچه عوامل ديگري غير از عوامل عمومي يادشده بنابه ماهيت وظايف دستگاه‌هاي اجرايي در ارائه خدماتي که توسط کارمند در خارج از وقت اداري صورت مي‌پذيرد موثر باشد با تاييد بالاترين مقام دستگاه‌ اين عوامل نيز در پرداخت اضافه‌کار کارمندان لحاظ خواهد شد.
همچين فوق‌العاده اضافه کار ساعتي کارکنان پشتيباني که موظف به انجام وظايف محوله در خارج از وقت اداري همراه مديران يا سرپرستان مربوط مي‌باشند، طبق تشخيص مدير واحد مربوطه قابل پرداخت است.
اين مصوبه از سوي لطف‌الله فروزنده معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور براي اجرا به کليه دستگاه‌هاي اجرايي مشمول قانون مديريت خدمات کشوري ابلاغ شده است.

منبع»خبرگزاری ایرنا

در باره روابط عمومی بهزیستی شهرستان کاشان

ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺁﻳﻨﻪﺍﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻧﻌﻜﺎﺱ ﺩﻗﻴﻖ ﺭﺧﺪﺍﺩﻫﺎﻱ ﺩﺭﻭﻥ ﻭ ﺑﺮﻭﻥ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﺍﺳﺖ. ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺎﺭﻛﻨﺎﻥ ﺩﺍﺧﻠﻲ ﻭ ﻧﻴﺰ ﻧﺸﺮ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺨﺎﻃﺒﺎﻥ ﺑﺮﻭﻥﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﺔ ﻭﻇﺎﻳﻒ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺷﺪﺓ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺍﺳﺖ. ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺭﻭ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﻣﻲﻛﻮﺷــﺪ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﺟﺮﺍﻯ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎﻱ ﻛﺎﺭﺁﻣﺪ، ﻭﻇﺎﻳﻒ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺷــﺪﻩ ﻭ ﻗﺎﻧﻮﻧﻲ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻧﮕﺮﺷﻲ ﺳﺎﺧﺘﺎﺭﻣﻨﺪ ﺍﻧﺠﺎﻡﺩﻫﺪ. ﺗﺒﻌﺎً ﻓﻌﺎﻟﻴﺘﻬﺎﻱ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﻲ، ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﺘﻨﻮﻉ ﻭ ﻣﺘﻌﺪﺩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺯﻳﺮ ﺑﻪ ﺑﺮﮔﺰﻳﺪﻩﺍﻱ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻣﻲﺷﻮﺩ.

بررسی کنید

برگزاری مراسم عزاداری

    همزمان با فرارسيدن ماه محرم الحرام و عزاداري سرور و سالار شهيدان حضرت ...

كارمندان واجدشرايط از بهمن ماه امسال فوق العاده ويژه دريافت مي كنند

به گزارش کارمندنیوز، ‘ محمد رضا مسلمي ‘ روز شنبه در گفت و گو با ...

۲ نظرات

  1. سلام اما متاسفانه کلی این ماده وتبصره ها را ابلاغ می کنید وکاملا سلیقه ای عمل می شود در ادارجات و حق خیلی از کارمندان مخصوصا مجردان پایمال می شود و اصلا به شایسته گی وخلاقیت وغیره اهمیتی نمی دهند مخصوصا در سازمانهایی همچون ثبت احوال و به مسن گرایی و سابقه اهمیت می دهند وملاک اضافه کار کاملا با تصویبات که ابلاغ فرمودین مغایرت دارد چاره را لطفا بفرمایید ایا ما همچنان باید قربانب این تعصبات بشویم یا برای ماهم راه حلی نشان می دهید

  2. محمد حسین

    در قانون کارمندانی که کار شیفتی دارند مثل آتش نشانیبرای شبکاری وتعطیل کاری آنها چه پیش بینی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin